A0000 Postopek poliranja z Meguiar’s politurami za domače mojstre

Opis

Za začetek priporočamo ogled VIDEA1 s predstavitvijo uporabe politur Meguiars in VIDEA2 s predstavitvijo poliranja s cenovno ugodno polirko MTS G 125 -DA.

V tem prispevku želimo obstoječe in potencialne kupce Meguiar’s politur seznaniti s tem, katero polituro in pribor za poliranje uporabiti za odstranitev različnih poškodb laka.  Za začetek navajamo nekaj splošnih napotkov za poliranje.

–          Poliranje je pravzaprav brušenje površine laka, saj z granulatom v polituri in z gobico brusite površino in odstranjujete vrhnji sloj. Zato z nepazljivim poliranjem in nekvalitetnimi materiali lahko tudi poškodujete površino do te mere, da z naslednjimi koraki ne boste mogli odstraniti povzročene škode.

–          Ne pričnite polirati z bolj grobo polituro, kot je to potrebno. Če z izbrano finejšo polituro ne boste odstranili napak na laku, še vedno lahko izberete bolj grobo in ponovite postopek.

–          Če nameravate obnoviti celotno površino laka avtomobila, potem morate površino najprej pripraviti za poliranje. V pripravo sodi pranje avtomobila (s šamponi, ki ne vsebujejo voska)  in odstranjevanje nečistoč, ki bi jih s poliranjem težko odstranili (npr. zračne rje, smole itd.)

–          Če obnavljate celotno površino avtomobila in je ta zelo zbledela in polna prask, potem vsekakor priporočamo strojno poliranje. Če polirate ročno, priporočamo gobico iz pene za ročno poliranje in krpo iz mikrovlaken za odstranjevanje ostankov politure. Ročno poliranje pride predvsem v poštev pri odstranjevanju posameznih prask, ki niso pregloboke. Priporočamo tudi ročno voskanje.

–          S poliranjem lahko odstranite praske samo do  določene globine. Če s konico prsta oz. z nohtom narahlo potegnete čez prasko in čutite, da praska noht zaustavlja, potem te praske po vsej verjetnosti s poliranjem ne boste odstranili. Da prasko odstranite, morate s poliranjem priti do dna praske. Pri tem bi morali do iste globine odstraniti tudi lak v okolici praske. Z grobim poliranjem odstranite približno 0,3 do 0,6 mikrona laka.

–          Temnejše barve so precej bolj občutljive na poškodbe kot svetlejše, ker so le-te na temnejši podlagi bolj vidne. Tako so vrtinčaste praske in hologrami precej bolj vidni na temnih, kot na svetlih barvah. Zato je pri temnih lakih še toliko bolj pomembno, da ne polirate z bolj grobo polituro, kot je to potrebno. Prav tako je pri temnih lakih zelo pogosto potrebno pred voskanjem površino polirati še z najfinejšo-antihologramsko polituro, s katero odstranite vidne posledice predhodnih faz poliranja.

–          Pri izboru polirke upoštevajte naslednje:

  • Delo z rotacijskimi polirkami je hitrejše, vendar težje. Pri rotacijskih  polirkah se trenje gobice bolj direktno prenaša na površino, zato so bolj agresivne in težje obvladljive. To povzroča problem predvsem neveščim začetnikom. Začetnikom priporočamo predvsem ekscentrične polirke (trenje se manj agresivno prenaša na površino) tudi za grobo poliranje. Šlo bo sicer nekoliko počasneje, vendar veliko lažje in bolj varno. Za fino in še posebej za antihologramsko poliranje so ekscentrične polirke veliko bolj primerne, tako za amaterje kot za profesionalce.
  • Priporočljivo je, da ima polirka počasen zagon, ker morate  sicer veliko bolj paziti, da politure ne škropite po okolici in da ne uničite gobice prehitro.

–          Z voskanjem zaščitite površino pred vremenskimi vplivi, pred vplivom UV žarkov in delno tudi pred mehanskimi vplivi. Bolj ko so voski tekoči, lažje in hitreje se nanašajo, vendar je trajanje zaščite krajše. Če želite vložiti v voskanje nekoliko več časa, so voski v pasti najracionalnejši, saj je trajanje zaščite veliko daljše kot npr. pri voskih v spreju. Čeprav so paste na prodajno enoto dražje, so glede na trajanje zaščite in število voskanj, ki jih z vsebino ene pločevinke lahko opravite, občutno  najcenejše. Izberete lahko torej med t.i. hitrimi voski (vosek v spreju), tekočimi voski in voski v pasti. Na naslednjih povezavi si lahko ogledate voske.

V nadaljevanju si lahko v razpredelnici ogledate faze poliranja in izbor politur ter pribora za poliranje glede na stanje in barvo laka (svetlejši/temnejši).

Vsebino razpredelnice berite po posameznih stolpcih (barva atomobila/ohranjenost laka) od zgoraj navzdol. Na ta način boste lahko ugotovili zaporedje posameznih korakov – včasih sta potrebna dva, včasih pa kar 4 koraki (npr. temen in zelo zbledel lak).

  Svetla barva laka Temna barva laka Gobica
Politure Meguiars Močno zbledel lak Dobro ohranjen lak Močno zbledel lak Dobro ohranjen lak Strojno poliranje
Ultimate Compound

groba

       1.korak X 1.korak X Groba gobica
Ultimate Polish

fina

2.korak 1.korak 2.korak 1.korak Fina gobica
Scratch X groba do fina X X x X Groba gobica
Swirl Remover ultra fina X X 3.korak po potrebi 2.korak po potrebi Antihologramska gobica
Voskanje laka 3.korak 2.korak 4.korak 3.korak Antihologramska gobica

 

 

Komentarji

  1. Aljosa

    Super stvarca..

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja